donderdag 17 januari 2013

Kerstwens

hij maakt zich op, alleen
voor een karige Kerst
het zoveelste jaar op rij, alweer heen...

hier geen kadootjes onder
geen versierde boom, geen kaartjes, geen
kerstmaaltijden of kerstpakket
geen gratificaties; eindejaarsbonussen? ga heen...

hier niks geen gezelligheid, of heilige nachten
ze zijn slechts stil, dagen leeg, iedere stonde
misschien moet je toch geloven, Hem verwachten
ooit gestorven voor onze zonden...

onwillekeurig denk ik aan een ver land
waar mensen sterven van de honger, of kreperen
van de kou, of droogte, oogst verbrand
maar laat dat onze Kerst niet versjteren...

het is schamper, het is schril
alweer een zalig kerstfeest, mag ik u wensen
helaas weer niet, voor alle mensen
van goede wil...

2 opmerkingen:

  1. Sinds ik dit soort dagen uit mijn systeem heb verwijderd, geniet ik ze:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik maak ze tot kalender
    12 nachten voor een jaar
    de afbeelding lukt hier niet
    geloof me maar, het is waar

    BeantwoordenVerwijderen